Toho si možná povšimnete spíše, když hledáte konkrétní věc. Chcete si třeba koupit hrnce do kuchyně. Zadáte tedy příslušný pojem do vyhledávače a rázem na vás vyskočí několik webů. Skoro každý člověk klikne automaticky na ten první. Zde si většinou vybere zboží a ZAPLATÍ, což je účelem webu. Obchodník, nebo výrobce, prostě ten, komu web patří, si vydělal. Jak na sebe, tak na zaměstnance, a tak i na webové stránky, které provozuje.
Na web druhý v pořadí také chodí lidé, ovšem je jich o něco málo méně, stejně jako na třetím a každém dalším řádku. Tak ubývá počet lidí, kteří web navštíví. Proč o tom píši. Abyste pochopili obrovskou výhodu prvních míst. A ta první místa se musí nějak zajistit.
SEO pro Shopify je ten, nebo lépe řečeno jeho zaměstnanci (toho podniku), kdo dokáže první pozice zařídit. Má na to takzvané SEO konzultanty, nebo též SEO specialisty, kteří to dokážou s bravurou a s přehledem. A věřte, že to není zrovna jednoduché. Tohle nezvládne kdejaká Máňa s prasečárny. Na tohle musí být školy a ještě také další samostudium. Parametry pro SEO samotné, nebo chcete-li algoritmy se neustále mění, nezůstávají stejné. Takže také specialista SEO pro Shoptet se musí umět otáčet. Oba jsou ve stejné firmě (podniku) a oba musí své práci dokonale rozumět. Pokud se dopustí chyb, zaspí dobu, nebo udělají někde nějakou „krpu“, zle se jim to vymstí. Webová stránka se začne propadat a je složité ji dostat zpět. A také to chvíli trvá, není to z hodiny na hodinu.
Takže každý SEO konzultant si to pořádně rozmyslí, zda něco zanedbat. On totiž prodejce ten propad na tržbách pozná, a pokud dá ušlý zisk firmě k úhradě, je z toho velká legrace. Ovšem většinou jen pro advokáty. Je tedy skutečně nutné SEO konzultanta mít ke hlídání webu, který má živit spoustu lidí a také sebe sám. Tohle se prostě nesmí podcenit.